Projektowanie ulotek

Ulotki pomimo lekkiego spadku zainteresowania ze strony odbiorców wciąż są świetną i skuteczną formą promocji. Głównie za sprawą niskich kosztów. Cena zaprojektowania dwustronnej ulotki A5 wynosi 280 zł netto, koszt wydruku 5000 szt 270 zł netto co łącznie daje kwotę 550 zł netto. Pozostaje rozdać ulotki na lokalnym rynku. Co świadczy o sukcesie ulotki? O tym napiszemy szczegółowo poniżej, ale na pewno dużą rolę odegra czytelność i to czy oprawa graficzna zainteresuje użytkownika w przeciągu chwili.

Realizacja projektu ulotki

Projekt ulotki realizujemy na przestrzeni 2 dni roboczych. Początkowo zbieramy od klientów dane kontaktowe, zdjęcia, jakie możemy użyć w projekcie (nie są one wymagane), informacje o firmie, kolorystykę oraz dodatkowe sugestie/prośby zleceniodawcy. Kolejno przesyłamy wszystkie dane grafikowi, który na na ich podstawie przygotowuje unikalny projekt. Oczywiście klient może nanosić w nim poprawki, aż do momentu ostatecznej akceptacji. Nasza agencja może zaproponować także wydruk w różnych formatach. Wystarczy, że klient wyrazi taką chęć, a my niezwłocznie zlecimy wydruk do zaprzyjaźnionej drukarni, z którą współpracujemy od lat. Projekt przystosujemy od razu pod ich wymagania wydruku. Zapewnimy Ci kompleksową obsługę. Jedyne co będziesz musiał zorganizować w własnym zakresie to rozniesienie dostarczonych materiałów. Zachęcamy do zamówienia ulotek właśnie w naszej agencji interaktywnej StudioNCTI, nie zawiedziesz się!

Koszt projektu ulotki: 200 zł netto

audioexpert

Zamów projekt ulotki

Jak przygotować dobrą ulotkę?

Dobrze zaprojektowana ulotka lub broszura, która odpowiednio łączy wartościową i konkretną treść z inspirującymi odczuciami wizualnymi może zachęcić klienta do skorzystania z naszych usług. Projektowanie ulotki lub broszury to przede wszystkim nieustanna współpraca między klientem, designerem, fotografem, copywriterem (często jednak musimy być wszystkim jednocześnie) oraz drukarnią. To ważne, aby wszystkie osoby uczestniczące w procesie tworzenia broszury miały podobną wizję, a projekt został zrealizowany według wcześniej ustalonych kryteriów, tj. briefu, także warto robić jak najwięcej notatek z rozmowy z klientem, jeśli masz wątpliwości to pytaj, przecież nie chcesz w nieskończoność poprawiać swojego projektu. Warto także zapoznać się z ofertą drukarni, tak aby rozpocząć proces projektowania na konkretnym gridzie, który posiada większość drukarni. Poniżej wymienię kilka ważnych elementów projektu każdej ulotki lub broszury.

2.1 Zdjęcia Klienci przeglądając broszurę spodziewają się pięknych i przyciągających oko zdjęć. Broszura ma zachęcić do sprzedaży produktu, jeśli ktoś zobaczy kiepskie, źle wykonane zdjęcie w takim wypadku z pewnością nie zainteresuje się twoją ofertą. Musisz zatroszczyć się o to, aby zdjęcia podkreślały wartość produktu – w tym zadbać o naturalne oświetlenie, odpowiednie tło i ogólną kompozycję, tak aby produkt wyglądał jak najbardziej zachęcająco jak tylko to możliwe. Warto zwrócić uwagę na to, że gdy prezentujemy wiele produktów na jednej stronie dobrze wygląda jeśli są one przedstawione na białym tle, aby nie rozpraszać (nie musimy wtedy martwić się o dopasowanie tła), jednak przy zdjęciach, które zajmują całą stronę trzeba postarać się o tło, które pozwoli odbiorcy wyobrazić sobie produkt w przykładzie wziętym z życia.

2.2 Promowanie złożonego produktu. Zależnie od typu twojej broszury możesz uznać, że pokazanie najlepszego produkty i wyróżnienie jego cech na jednej ze stron może być wymierne w korzyści. Może to wnieść powiew świeżości w twój projekt ulotki lub broszury i pozwoli użyć białych powierzchni i świetnej typografi, tak aby wyglądało na ciekawsze. Jednak uważaj, żeby nie przesadzać z tą opcją, ponieważ możesz odnieść odwrotny efekt – unikalny element stanie się nudny.

2.3 Treść Ty lub twój copywriter powinien napisać tekst, który zainteresuje zaprojektowaną ulotką, natomiast pracą designera jest to, aby podkreślić najważniejsze elementy tekstu, które powinny być widoczne na pierwszy rzut oka. Musisz spoić w jedną całość tytuły, opisy produktów oraz dłuższe teksty, tak aby wszystko tworzyło jedną całość. Pewnie to już wiesz, ale nagłówki, nazwy rozdziałów powinny być większe oraz grubsze oraz ewentualnie w innym kroju czcionki (łączenie czcionek to bardzo trudna sztuka). Dłuższe teksty powinny być czytelne i przejrzyste – to główne założenie, tak samo opisy produktów, które dodatkowo powinny znaleźć się w pobliżu opisywanego produktu, we własnym bloku z białą przestrzenią naokoło.

2.4 UI/UX Gdy już przykujesz czytelnika świetnymi zdjęciami i odpowiednim tekstem musisz zadbać o to, aby rozpoczął transakcję np. wykonując telefon. Zadbaj o to, żeby czytelnik nie musiał skakać po stronach w celu poszukiwania interesujących go informacji, dlatego ważne jest sprecyzowane menu broszury. Informację o produkcie i jego specyfikacja techniczna powinna znaleźć się na tej samej stronie lub z tyłu broszury po wcześniejszym zaznaczeniu tego w tekście.

2.5 Wnioski Mam nadzieję, że podałem kilka ciekawych faktów na temat tworzenia, projektowania ulotek, czy broszur, a twoje prace staną się dzięki temu wpisowi chociaż odrobinę lepsze. Bądź kreatywny i baw się swoją pasją.